اشد مجازات برای سوداگران مرگ

دادستان کل کشور گفت نسبت به قاچاقچیان موادمخدر باید شدید‌ترین مجازات‌ها صورت بگیرد زیرا آنان امنیت و سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازند

دادستان کل کشور گفت: نسبت به قاچاقچیان موادمخدر باید شدید‌ترین مجازات‌ها صورت بگیرد زیرا آنان امنیت و سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازند. 

حجت‎الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی»  درباره اعمال مجازات‌هایی نظیر حبس ابد به جای اعدام برای سوداگران مرگ اظهار کرد: کوچک‌ترین اغماضی نسبت به قاچاقچیان مواد مخدر روا نیست. وی با بیان اینکه قاچاقچیان موادمخدر همه مردم را تهدید می‌کنند، افزود: با وجود اینکه دستیابی به سرشبکه‌های تولید و توزیع مواد مخدر دارای اولویت است اما باید با افراد خرده پا نیز برخورد قانونی شود. دادستان کل کشور همچنین با تاکید بر اینکه اصل برخورد باید متوجه سرشبکه شبکه‌های قاچاق مواد مخدر باشد، تصریح کرد: کوتاه آمدن و اغماض نسبت به جرم قاچاقچیان مواد مخدر روا نیست زیرا باید مبارزه قاطع انجام شود.  وی با بیان اینکه یک بُعد مبارزه با مواد مخدر، انتظامی و قضایی است اما این عرصه دارای ابعاد دیگری نیز است، بیان کرد: ستاد مبارزه با موادمخدر به عنوان نهاد عاقله که همه مبارزه را رصد می‌کند، اعضا و اجزای مختلفی دارد.  رئیسی همچنین با اشاره به اینکه ارگان‌های فرهنگی مختلفی وجود دارند که عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند، ادامه داد: عالیترین مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر، عالیترین مقام اجرایی کشور یعنی رئیس جمهور است؛ بنابراین برای موفقیت بیش از پیش در عرصه مبارزه با موادمخدر نیازمند آن هستیم تا تمام اجزای کشور حس مبارزه با مواد مخدر داشته باشند. 

دادستان کل کشور در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه باید یک دیپلماسی خاص در عرصه مبارزه با مواد مخدر در وزارت امور خارجه وجود داشته باشد تصریح کرد: مشکل از کشورهای همسایه نظیر پاکستان و افغانستان است.وی با بیان این که از سوی دیگر با اتحادیه اروپا در این باره مشکل داریم متذکر شد:  به همین دلیل باید یک دیپلماسی فعال در عرصه مبارزه با مواد مخدر وجود داشته باشد. وی با اعتقاد بر اینکه بخشی از وزارت امور خارجه باید در موضوع مبارزه با مواد مخدر بسیج شود، گفت: برای ایجاد تنفر عمومی نسبت به پدیده مواد مخدر نیاز به همکاری دیگر دستگاه‌ها است؛ برای نمونه صدا و سیما باید فرهنگ‌سازی کند یا برای آموزش‎و پرورش جایگاه مبارزه با موادمخدر تعریف شود تا دانش‎آموزان را از آسیب مواد مخدر بَری کند. رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در کشور، هم ابراز کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان موفقیت‌های بسیاری را در عرصه مبارزه با مواد مخدر به دست آورد و همانگونه که ما در دوران هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کردیم و توانستیم جنگ را اداره کنیم، امروز نیز قادر خواهیم بود با ظرفیتی که در کشور وجود دارد با معضل مواد مخدر مبارزه کنیم.  دادستان کل کشور همچنین با تاکید بر اینکه همه ظرفیت کشور باید برای سلامتی جامعه و مبارزه با مواد مخدر پای کار بیایند، خاطرنشان کرد: مبارزه با مواد مخدر تنها به عهده نهاد‌های قضایی و انتظامی نیست هر چند که ما این بخش را با جدیت دنبال می‌کنیم اما لازم است که نهاد‌های دیگر نیز در مبارزه با این پدیده شوم همکاری کنند.

منبع : روزنامه حمایت