لزوم 30 ساعت مشاوره قبل از بررسی طلاق زوجین

مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری تهران گفت چرا باید یک وکیل در هفته 5 پرونده طلاق قبول کند، بنده به رئیس کانون وکلا التماس می‌کنم که تا خانواده‌ای حداقل 30 ساعت مشاوره نگیرد درخصوص دادخواست طلاق آن بررسی صورت نپذیرد

 مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری تهران گفت:چرا باید یک وکیل در هفته 5 پرونده طلاق قبول کند، بنده به رئیس کانون وکلا التماس می‌کنم که تا خانواده‌ای حداقل 30 ساعت مشاوره نگیرد درخصوص دادخواست طلاق آن بررسی صورت نپذیرد.

سیاوش شهریور  در همایش نقش سلامت روانی - اجتماعی دختران در توسعه اجتماعی اظهار داشت: باید با خود فکر کنیم که چرا جوانان ما در اوقات فراغت سراغ قلیان می‌روند و آن را بستری برای فرار از روزمره‌گی فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز در بستری بر بی‌بنیادی خودساخته قرار گرفته‌ایم و خانواده‌ها باید بدانند که در مقابل دختران باید تغییر نگرش بدهند. ما نباید به همه چیز نگاه سلبی داشته باشیم. بلکه می‌توانیم از بستر فقهی مواردی را استخراج کنیم تا تغذیه روحی برای جوانان ما باشد.

مدیر کل اجتماعی فرهنگی استانداری تهران با اشاره به اینکه 70 درصد از طلاق‌ها در کشور به صورت توافقی رخ می‌دهد افزود: به نظر می‌رسد جوانان معنایی برای زندگی خود نیافته‌اند. طلاق به دلیل بی‌حوصلگی و بی‌معنایی تعجب‌آور است، اگر وضعیت اقتصادی و فقر عامل طلاق بود این مسئله باید در روزگار سنتی بسیار بیشتر از امروز اتفاق می‌افتاد اما به نظر می‌رسد دلایل طلاق امروز امروز کمتر به دلیل فقر و مسائل اقتصادی است.

شهریور خاطر نشان کرد: باید به دنبال گفتمان‌سازی از سنت باشیم و سعی کنیم جامعه را از نگاه سلبی و تنبیهی خارج کنیم، توافق نظام جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری و تمام خردمندان بر این است که اقدامات برای ایجاد معنویت و آرامش در جامعه باشد و هر اقدامی که در این سرزمین انجام می‌شود تحت گفتمان مقام معظم رهبری است.

وی عنوان کرد: شاید باید خود را برای نرخ طلاق بیشتر در آینده آماده کنیم، اگر در آینده زنان بیشتر شاغل شوند و آزادی‌های اجتماعی برای آنها فراهم شود سونامی طلاق خواهیم داشت.

مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری تهران ادامه داد: ما طرح ازدواج پایدار و جمع‌آوری معتادان متجاهر را با قوت ادامه می‌دهیم و این طرح‌ها از جمله طرح‌هایی است که نهاد خانواده هر چه بیشتر حفظ شود.

شهریور در پایان خاطرنشان کرد: چرا باید یک وکیل در هفته 5 پرونده طلاق قبول کند و وکلای ما از سر شوربختی به این حوزه بپردازند. من به رئیس کانون وکلا التماس می‌کنم که تا خانواده‌ای حداقل 30 ساعت مشاوره نگیرد درخصوص دادخواست طلاق آن بررسی صورت نگیرد.

منبع : تسنیم