تاکید رییس محاکم تهران بر رفع اطاله دادرسی

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در مجتمع قضایی شهید مفتح (ره)، گفت استفاده از خرد جمعی و مشورت با همکاران در تصمیم‌گیری‌ها و تدوین برنامه‌های محاکم باید به یک رویه تبدیل شود

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در مجتمع قضایی شهید مفتح (ره)، گفت: استفاده از خرد جمعی و مشورت با همکاران در تصمیم‌گیری‌ها و تدوین برنامه‌های محاکم باید به یک رویه تبدیل شود.

عباس پوریانی ضمن گرامیداشت ایام میلاد با سعادت حضرت ولیعصر (عج) با بیان ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری حضرت امام خمینی (ره)، فرمود: شجره تنومند ایران اسلامی که با مجاهدت‌ امام عزیز کاشته شد امروز با رهبری داعیانه رهبر معظم انقلاب توانسته است مسیر حقیقی خود را هموار و زمینه ایجاد حکومت اسلامی و دفاع از مستضعفین جهان را فراهم کند.

وی که در نشست صمیمی با همکاران قضایی مجتمع شهید مفتح (ره) سخن می‌گفت، با بیان حدیثی از حضرت امام موسی کاظم (ع) در خصوص اهمیت مشورت در اسلام و پرهیز از خودمحوری، افزود: بازدید از مجتمع‌های قضایی و دیدار با همکاران قضایی و اداری و شنیدن نظرات مشورتی ایشان می‌تواند ما را در ادامه مسیر خدمت‌رسانی بهتر به مردم و رفع مشکلات یاری رساند.

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران رویکرد قوه قضاییه در رفع اطاله دادرسی و کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: محاکم تهران برای سال 94 با برگزاری ساعت‌ها جلسات کارشناسی نسبت به تهیه و تدوین برنامه‌ای مدون اقدام نموده که با اجرایی شدن این برنامه به صورت کامل در آینده شاهد توفیقات خوبی در کاهش اطاله دادرسی و زمان رسیدگی به پرونده‌ها خواهیم بود.

پوریانی همچنین ضمن تاکید بر سلامت دستگاه قضایی در برخورد با جرایم، گفت: می‌بایست برای تحقق عدالت در رسیدگی به پرونده‌ها، قضات زحمتکش و مدیران محترم راه‌های نفوذ به پرونده‌ها را مسدود کرده تا زمینه سوء‌استفاده برخی افراد که قصد تاثیرگذاری در روند رسیدگی به پرونده را دارند به طور کامل سد شود تا قاضی بتواند در کمال آرامش به صدور آرای منطبق بر قانون و شرع اقدام کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود اجرایی شدن قانون جدید آیین دادرسی کیفری از ابتدای تیرماه سال جاری خواستار اطلاع‌رسانی به مردم و همچنین توجه مسئولین در جهت رفع کمبود نیروی انسانی به منظور هر چه بهتر اجرا شدن این قانون شد.

در پایان این بازدید یک روزه رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با تعدادی از متقاضیان ملاقات مردمی، دیداری عمومی داشت و به همراه معاونین قضایی به درخواست‌های ملاقات شوندگان پاسخ و برخی دستورات قضایی را صادر کردند.

منبع : ایسنا