آزادی 3 زندانی نیازمند با اهدای فیش حج تمتع یک بانوی خیر

مدیرعامل ستاددیه شعبه آذربایجان غربی گفت اهدای فیش حج تمتع بانوی نیکوکار ارومیه‌ای به ستاددیه این استان، زمینه آزادی 3 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم کرد

مدیرعامل ستاددیه شعبه آذربایجان غربی گفت: اهدای فیش حج تمتع بانوی نیکوکار ارومیه‌ای به ستاددیه این استان، زمینه آزادی 3 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم کرد.

 خانم «ایراندخت نقوی‌پور» روز گذشته (12 اسفند ماه) با حضور در ستاد دیه این استان و با اهدای هزینه تشرف خانه خدا، واسطه آزادی 3 نفر از زندانیان نیازمند واجد شرایط این نهاد مردمی شد. این در حالی است که متقاضیان زیارت سرزمین وحی لحظه به لحظه زندگی‌ خود را در تحقق این آرزوی دیرین به سرمی‌برند تا اوج بندگی‌شان را در پاکترین مکان و در پیشگاه والاترین مقام به انجام رسانند.

یحیی سلطانی مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان آذربایجان غربی در این خصوص گفت: این 3 زندانی که بواسطه این برگ معنوی تا پایان همین هفته آزاد خواهند شد، پیش‌تر با محکومیت‌های مالی ناشی از عدم توانایی در پرداخت اقساط بانکی راهی حبس شده بودند. با اشاره به اینکه بلند نظرانی هستند که زیارت کعبه الهی را با تماشای شوق چشمان کودکان خانواده‌هایی بی بضاعت و منتظر معاوضه می‌کنند، گفت: طبق فرمایش گرانسنگ امام صادق علیه‌السلام همواره باید توجه کنیم که «حفظ آبروی یک مومن به مراتب از حرمت خانه کعبه ( نیز ) بالاتر است».

وی اظهار کرد: یکی از این زندانیان آزادشده پیرمرد فرشباف آبرومندی است که برای خرید لوازم قالی‎بافی اقدام به دریافت تسهیلات بانکی می‌کند که در ادامه به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم توفیق در بازار رقابتی، از بازپرداخت اقساط خود عاجز می‌ماند.

سلطانی، با تقدیر از مشارکت و مساعدت مردم فهیم این استان در  راستای آزادی زندانیان نیازمند، ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که می‌توان در سالهای اخیر بدان اشاره کرد، اختصاص کامل وجه و یا بخشی از هزینه مراسم هفتم، چهلم و سالگرد عزیزان از دست‌رفته‌ای است که هم استانی‌های شریف ما در جهت استخلاص محکومان غیرعمد به ستاددیه اهدا می‌کنند که در همین مورد، هفته گذشته بانوی نیکوکاری با بخشیدن هزینه چهلم همسر مرحوم خود موجبات آزادی یک مددجوی جوان و تحصیلکرده را فراهم نمود.

مدیرعامل ستاددیه شعبه این استان با اشاره به جمعیت 240 نفری محکومان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری آذربایجان‌غربی، گفت: اعضای هیئت مدیره این نهاد مردمی با برگزاری 2 جلسه و بررسی تعداد زیادی از پرونده‌ها در تلاش هستند با همت همین نیکوکاران نیک‌اندیش استانی تا پایان سال جاری 80 نفر از زندانیان تحت حمایت خود را آزاد و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگرداند.

منبع : تسنیم