الزامات مبارزه با فساد اداری از زبان یک وکیل دادگستری

یک وکیل دادگستری گفت برای مبارزه با فساد اداری باید تمام دستگاه‌های مسئول گزارش عملکرد خود را ارائه کنند و ضعفهای موجود در زمینه قوانین و مجریان را نیز باید هر چه سریعتر بر طرف کنیم

یک وکیل دادگستری گفت: برای مبارزه با فساد اداری باید تمام دستگاه‌های مسئول گزارش عملکرد خود را ارائه کنند و ضعفهای موجود در زمینه قوانین و مجریان را نیز باید هر چه سریعتر بر طرف کنیم.

منصور ملکی با اشاره به موضوع مبارزه با فساد و سلامت اداری گفت: بحث این نیست که مبارزه با فساد اتفاق نمی‌افتد، بلکه بحث این است که مبارزه با فساد خوب اتفاق نمی‌افتد. مبارزه با فساد ابعاد مختلفی دارد و از بعد حقوقی و قضایی باید گفت که مطلوب چیست؟

وی ادامه داد: مبارزه خوب، ایده‌آل و شایسته نظام جمهوری اسلامی الزاماتی دارد که یکی قانون خوب و دیگری مجری خوب است که به نظر می رسد ما در هر دو این مطلب ضعف داریم.

این وکیل دادگستری افزود: یعنی بعضی از جاها قوانین ما خوب است ولی قضات و عوامل اجرایی و ضابطان قضایی که این قانون را خوب اجرا کنند وجود ندارند. یا بعضاً قوانین مشکل دارد و اگر مجری دلسوزی وجود داشته باشد قوانین او را حمایت نمی‌کند.

ملکی اظهار داشت: قوانین مبارزه با فساد اداری و اقتصادی در کشور ما متفرق است ولی در همین حد هم که وجود دارد متاسفانه قضات در حد و اندازه اجرای آن کم داریم.

این حقوقدان با بیان اینکه به نظر بنده دستگاه قضا همیشه در طول تاریخی که سن بنده اقتضا می‌کند از یک مشکلی رنج می‌برده است و آن کمبود نیروی انسانی است، گفت: اگر بخواهیم به صورت اجرایی نگاه کنیم باید دستگاه‌های مسئول نیروهای انسانی خوب و به اندازه کافی را برای این کار اختیار کنند و باید با هر ترفندی شده است بودجه لازم را برای مبارزه اساسی با فساد دریافت کنند.

وی با اشاره به مرقومه مقام معظم رهبری در همایش مبارزه با فساد و سلامت اداری اذعان کرد: باید در سال‌های آینده مجالسی برگزار شود و تمام دستگاه‌های مسئول مبارزه با فساد اداری گزارش عملکردی از آنچه تا کنون انجام داده‌اند بگویند.

منبع : خبرگزاری فارس